- PhonePilot 1, blev lavet i Java af Martin Kjær efter at have arbejdet som Phoner for AsschenFeldts bogklubber.

- PhonePilot 2
, blev lavet som et afgangs projekt fra Århus Købmandsskole af Martin Kjær og Michael Tjener Pallesen, denne version var den første som blev brugt af andre end Telemark.

- PhonePilot 3
, som er den første rent webbaserede udgave, er udviklet af Martin Kjær - som i 2019 har 18 års erfaring med Microsoft .NET programmering og Java.

Phonepilots målsætning:


Udvikling af telemarketing og phoner software med en høj grad af funktionalitet og brugervenlighed, som kan bruges af både IT-kyndige og nybegyndere. Yderligere er vores indgangsvinkel, at softwaren skal gøre arbejdsopgaver lettere. Det gøres blandt andet ved at unødvendigt arbejde med musen udelades fra de mest anvendte arbejdsopgaver, så effektiviteten bliver maksimal. Systemet har vist sig at være så stor en succes, at firmaet Phonepilot har eksisteret siden 2002.

Her ses phonere hos Tele-Mark A/S i Århus, som var det første firma med Phonepilot. Tele-Mark A/S var med til at udvikle systemet og har idag over 30 brugere.

Phonepilot 2 brugere i Telemark A/S (C) Phonepilot: Effektiv telemarketing software. Phonepilot 2 brugere i Telemark A/S (C) Phonepilot: Effektiv telemarketing software. Phonepilot 2 brugere i Telemark A/S (C) Phonepilot: Effektiv telemarketing software.


Phonepilots brugerflade er 100% webbaseret, dvs alt arbejde foregår på internettet i en browser.
De 4 største browsere understøttes: Internet Explorer, Google Chrome, Firefox og Safari. Derfor kan Phonepilot også køre på Mac og smartphones. Her kommer teleonnummeret automatisk frem ved klik på ring op knappen i Phonepilot. På denne måde har man adgang til sin opgave ligegyldigt hvor man befinder sig. Hele Phonepilots grundidé er, at man som phoner skal kunne gå i gang med at ringe på 5 minutter, selvom man aldrig har set systemet før. Derfor er der ingen installation påkrævet og ikke flere funktioner i phonerens login billede end dem der er nødvendige. Alligevel har systemet alle de funktioner som kræves af et moderne outbound CRM system, de mere avancerede findes i projektledernes login.

Phonepilot bruger de mest anvendte teknologier til automatisk opringing, f.eks. : Skype, X-Lite, Linksys osv.
 
En phoner, der ringer til måske 50 kundeemner hver dag, undgår herved at skulle taste nummeret hver gang. Og ved at anvende Skype eller f.eks firmaets ip telefoner, er kvaliteten af opkaldene den samme som man er vant til. Samtidig får projektlederen mulighed for at føre forskellige former for statistik, fremsende resultater automatisk og kontrollere tildelingen af emner. I bund og grund er Phonepilot lavet for at optimere alle processer i en telemarketing virksomhed eller afdeling. Der må simpelthen ingen spildtid være, i arbejdsopgaver som gentages  hver dag og i særdeleshed når gentagelsen sker mange gange indenfor blot en time. 

Arbejdsopgaverne er opdelt i en phonerdel, en projektlederdel og en konsulentkalender.
Alle brugere får tildelt et brugernavn og password, der giver adgang til hver deres område. Gode phonere er det vigtigste i en telemarketing virksomhed, men udnyttelse af deres fulde potentiale er essentielt, hvis man vil opnå en rigtig succesfuld virksomhed. Derfor er specialisering af hver brugerflade særdeles vigtig. Der arbejdes på forskellige måder i hver del af systemet.